Tahukah Kau?

Sayang...
Mencintaimu adalah takdirku
Aku tahu itu, Kaupun Juga
Adaku Menggenapkanmu
Aku tahu itu, Kaupun Juga
Ikatan kita tak serapuh kulit ari
Kita pun tahu itu, ya kan?

Sayang...
Aku perempuanmu
Tak perlu kau tanya kepastiannya
pada gulungan ombak yang memecah hening di pantai kita
Kau lelakiku
Bahkan langitpun telah mencatat nama kita
di setiap lapis udara dan kehampaan

Sayang...
Tapi tahukah kau?
Keraguanmu itu menyakitiku
kecurigaanmu itu melukaiku...

Sayang...
Kau tak ubahnya Rama yang ragukan kesetiaan Shinta
Aku jengah sayang...

Sayang, aku mencintamu...
Curigamu hanya menyanderaku pada cintamu
Aku ingin terbang bebas denganmu di sisiku
Bukan terkurung oleh ketakutanmu

Sayang...
Tahukah kamu?
Aku takut curigamu mengikis rasaku...















Comments

Popular posts from this blog

Apakah Catatan Saya Berguna??

Ukiran Sebuah Pertemuan

Pijar Lentera Keempat Kemudian Padam