Persimpangan

aku berada persimpangan
dan menunggu
entah siapa, apa, dan kapan penantian ini berakhir
entah percuma atau tidak
menunggu seseorang yang terus sibuk dengan pilihan
entah mengapa,
slalu aku tertambat pada ia yang mempunyai banyak pilihan...
entah aku atau siapa yang terpilih
yang kuyakin tak ada yang percuma untuk sebuah penantian
...
aku tak bangga menjadi yang pertama di hidup seseorang
yang kumau
menjadi terakhir dan satu-satunya
maka kini...
kulepaskan kau terbang bebas
hingga nanti kau lelah dan mencari jalan pulang
temui aku di persimpangan ini



Comments

Anonymous said…
amazing blog
Anonymous said…
Karya yang sungguh indah..bolehkan saya mengcopy karya anda ini sebagai catatan saya... terima kasih sebelumnya ya mbak ... :)
terima kasih...

maaf... tapi jika ingin meng-copy silahkan tinggalkan link di mana tulisan ini dimuat juga sertakan sumber dan penulisnya...

karena apapun yang tertulis di sini, merupakan karya yang berharga bagi saya

Popular posts from this blog

Apakah Catatan Saya Berguna??

Ukiran Sebuah Pertemuan

Pijar Lentera Keempat Kemudian Padam